středa 23. prosince 2015

Recenze - Rezistence

Orig. název: Insurgent
Autorka: Veronica Roth
Přeložila: Radka Kolebáčová
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání (orig.): 2012
Rok vydání (cz): 2012
Počet str.: 351
Počet kapitol: 47

Anotace: 
Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale vyrovnat se vším, co to znamená?


Po hrozivé vzpouře Sečtělých a některých Neohrožených, Tris, Tobias a pár dalších odchází požádat Mírumilovné o azyl. Tam se ale dlouho nezahřejí a prchají před Jeanine a jejími vojáky do rozpadlého města a tak se setkáváme s Odpadlíky... Dobrodružství a akci, kterou naši přátelé prožily v Divergenci pokračuje. Frakce se rozpadají a Jeanine vyhledává všechny divergentní, proč?

U Rezistence je ten rozdíl, že jsem neviděla dřív filmové zpracování, jako se to stalo s Divergencí. Proto jsem si příběh maximálně užila. Jen pro info, film jsem neviděla ještě teď, nějak se mi do toho nechce, tak nějak čekám, že mi to zkazí pohled, který mám na knihu.
Příběh byl fajnový, ale s Divergencí to nelze srovnat. Oba dva díly jsou dobré, jen Divergence trochu víc.
Moc se mi líbilo prostředí Mírumilovných, tam bych se klidně šla někdy podívat, teda když zrovna Jeanine neposílá své vymahače.

Tris, ta byla fajn jako předtím, v některých chvílích mě opravdu bavila (viz scény, kdy byla pod vlivem nějakého séra :D). Jediné s čím sem sní moc nesouhlasila, bylo na začátku, kdy si ostříhala vlasy >_<.
Tobias stále rozumný, akční a neodolatelný. S Tris moc nevypadají jako pár. Přijdou mi víc jako až moc zodpovědný a ochranářský bratr a sestra plná adrenalinu.
A Jeanine... respekt... ale myslím že existují i horší, mnohem horší zloduši.

Je to díl kde se hlavně utíká a bojuje. Někomu už to nepříjde tak skvělé jako Divergence. Můj názor je, že oba díly se mi moc líbily, ale vnímám je jakoby to nebyl 1. a 2. díl stejné série.
Teď už zbývá jenom jediná otázka... jak to bude v Alianci?



Žádné komentáře:

Okomentovat